Rukola kontra problemy z trawieniem

1Są powszechnie występującym problemem. Pozornie niegroźne, mogą utrudnić życie i pogorszyć nasze samopoczucie. Problemy trawienne mogą też z czasem stać się przyczyną poważniejszych schorzeń.

Niepokojące sygnały, wysyłane przez układ pokarmowy, nie mogą być lekceważone. Zmieniona w porę dieta może szybko pomóc w walce z już istniejącymi problemami, może też zapewnić nam skuteczną ochronę przed pojawianiem się kolejnych dolegliwości. Jaka dieta jest najlepsza? Ta, w której pojawia się spora ilość warzyw i owoców. Tu jednym z ważniejszych staje się rukola, która ma wyjątkowo korzystny wpływ na ludzki układ pokarmowy. Choć gorzki smak tej rośliny nie każdemu odpowiada, to właśnie dzięki niemu rukola wykazuje się swymi leczniczymi właściwościami. Rukola świetnie poprawia trawienie, ma też korzystny wpływ na wątrobę oraz żołądek. Ta roślina przyspiesza trawienie, sprawia też, że układ pokarmowy lepiej radzi sobie z przyjmowaniem tłuszczów.

Dieta, w której pojawia się rukola, jest zatem jednym z najprostszych sposobów na odciążenie wątroby. obecność tej niezwykłej rośliny w menu pozwala jednocześnie oczyszczać wątrobę i usuwać z organizmu jeszcze więcej szkodliwych toksyn. Zyskuje na tym nie tylko układ pokarmowy, ale i cały organizm.

Grzybica a układ oddechowy

2Jakie narządy atakuje zazwyczaj grzybica? Większość osób ogranicza ten problem do chorób skóry oraz narządów płciowych. Grzybica jest jednak bardziej złożonym problemem. Odpowiedzialne za jej rozwój grzyby Candida mogą pojawić się z niemal każdym układzie.

Efektem są liczne schorzenia wywołane przez grzyby Candida, z którymi walka jest dość trudna. W gronie poważniejszych schorzeń, z którymi musi sobie radzić współczesna medycyna, znajdują się groźne dla zdrowia oraz życia grzybice układu oddechowego. Leczenie jest tu trudne, podobnie jak zdiagnozowanie choroby. Grzybice układy oddechowego często są traktowane jako alergie, przez co ich leczenie jest nieskuteczne bądź też podejmowane zbyt późno. Warto też pamiętać, że grzybice układu oddechowego to kilka różnych chorób, a każda z nich ma swą specyfikę. Dość częstymi schorzeniami są grzybice krtani, tchawicy lub oskrzeli. Za ich rozwój odpowiadają albo wcześniejsze infekcje, albo prowadzone wcześniej kuracje antybiotykowe. Często winowajcą okazuje się zbyt słaby układ odpornościowy, który nie jest w stanie radzić sobie z grzybami Candida atakującymi ludzki organizm. Kaszel, chrypka oraz pleśniawki w jamie ustnej są zatem sygnałami, których nie można ignorować.

Mogą one być pierwszymi symptomami grzybicy, która w przypadku ataku na układ oddechowy może doprowadzić do wielu poważnych problemów ze zdrowiem.

Higiena jamy ustnej

3Higiena jamy ustnej. Do podstawowych zasad higieny osobistej należą :systematyczne mycie całego ciała i włosów, pielęgnacja paznokci u nóg i rąk oraz noszenie czystej odzieży.

Higiena jamy ustnej zapobiega powstawaniu próchnicy zębów. Zęby należy szczotkować minimum dwie minuty co najmniej trzy razy dziennie, zwłaszcza po każdym posiłku, gdyż wokół zębów powstają resztki jedzenia, które sprzyjają rozwojowi bakterii a te wywołują chorobę zębów-próchnicę. Żeby tego uniknąć musimy także ograniczyć jedzenie słodyczy. Dobrze jest oczyszczać przestrzenie między zębami za pomocą nici dentystycznej. Po szczotkowaniu możemy również użyć płynu do płukania jamy ustnej. Jeśli chodzi o pastę do zębów dobrze jest poradzić się naszego dentysty, który poleci nam, jaka dla naszych zębów jest odpowiednia.

Przy szczotkowaniu zębów nie możemy przesadzać, gdyż łatwo jest uszkodzić szkliwo. Najlepiej jest używać szczoteczek o włóknach miękkich i niewielkich główkach. Raz na pół roku powinniśmy chodzić na kontrolne wizyty do dentysty.

Rola probiotyków w walce z grzybicą

4Grzybica jest częstym problemem zdrowotnym. Słabsza odporność organizmu, przewlekły stres i zmęczenie to problemy, które często stają się jej głównymi przyczynami. Leczenie tej choroby jest bardzo trudne.

Z jednej strony powszechnie stosowane są antybiotyki, jednak i probiotyki cieszą się coraz większą popularnością. To dzięki im możliwe jest skuteczne leczenie choroby, na nich też bazuje profilaktyka. Czym tak właściwie są probiotyki? Czy grzybica faktycznie może zostać zwalczona za ich pomocą? Probiotyki to specyficzne preparaty. Znajdują się w nich szczepy bakterii, niezwykle korzystnych dla ludzkiego zdrowia. Dzięki nim możliwe staje się utrzymanie równowagi flory jelitowej oraz wzmocnienie naturalnej odporności organizmu. Probiotyki i znajdujące się w nich dobre bakterie mogą pomóc w walce z grzybicą i sprawić, że jej leczenie przyniesie lepsze efekty. Profilaktyka, w której pojawią się probiotyki, może z kolei zminimalizować ryzyko rozwoju choroby.

Coraz szerszy wybór jogurtów oraz kefirów, w których znajdują się żywe kultury bakterii sprawia, że z takiej pomocy może skorzystać każdy z nas. Te produkty spożywcze to najlepsze źródło probiotyków, które mogą mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Biegaj 30 min dziennie!

5Zaledwie 30 min wysiłku fizycznego dziennie wystarczy do tego, abyś czuł się znowu piękny i zdrowy! Bieganie jest dla każdego, co widać na licznych maratonach coraz częściej organizowanych w dużych jak i małych miastach.

Bieganie pozwala na oczyszczenie organizmu z toksyn, które powodują złe samopoczucie. Dzięki bieganiu poczujesz się jak nowo narodzony – zarówno ze względu na pracę serca przy podwyższonym ciśnieniu jak i ze względu na dotlenie mózgu. Podczas biegania wdychasz znacznie większą ilość tlenu, którą w następstwie przetwarza Twój organizm. Dzięki temu cały Twój organizm lepiej pracuje przez cały następny dzień! Warto wspomnieć również o spalonych kaloriach podczas biegania. Bieganie pozwala na szybką utratę wagi w sposób zupełnie nieinwazyjny. Wystarczy Ci jedynie dres i dobre buty, aby po prostu zacząć biegać.

Możesz sobie wtedy pozwolić na dodatkowe przekąski, które spowodują, że Twoja waga nawet się nie ruszy. Jest jeszcze jedna korzyść z uprawiania sportów – wydzielające się endorfiny! Po prostu – będziesz szczęśliwy!

Błonnik: jak wpływa na nasze zdrowie?

Dieta, w której pojawiają się produkty bogate w błonnik, może nam pomóc w zachowaniu dobrego stanu zdrowia. Błonnik pokarmowy to wspaniałe lek oraz ważny element profilaktyki wielu chorób. Co warto wiedzieć na jego temat?

Błonnik to substancja obecna w wielu produktach roślinnych. Sięganie po owoce i warzywa może nam pomóc w dostarczeniu błonnika do organizmu i zapewnieniu mu lepszej formy. Mają one szczególnie dobry wpływ na układ pokarmowy oraz wątrobę. Błonnik chroni przed zaparciami, pozwala też szybciej usuwać z przewodu pokarmowego szkodliwe substancje. Ma to korzystny wpływ na nasze jelita, którym dieta bogata w błonnik zapewnia maksymalną ochronę przed rakiem. Spożywanie produktów bogatych w błonnik pomaga też chronić się przed takimi chorobami, jak rak płuc oraz rak szyjki macicy. Po jakie produkty warto sięgać? Błonnik znajdziemy m. in. w otrębach pszennych oraz w fasoli.

Te produkty już dawno zdobyły uznanie jako środki pomagające w oczyszczaniu układu pokarmowego ze szkodliwych toksyn oraz jako elementy diety mającej chronić przed nowotworami układu pokarmowego. Dzięki nim nasza dieta stanie się znacznie zdrowsza, a my będziemy mogli się cieszyć lekkością i świetnym samopoczuciem.

Jak walczyć ze stresem?

Walka z takim problemem jak stres zajmuje ważne miejsce w życiu współczesnego człowieka. Dlaczego? Bo stres jest odpowiedzialny za rozwój wielu chorób. Relaksacja to umiejętność niezwykle cenna w czasach, w których żyje się szybko i w ciągłym napięciu nerwowym.

Jak jednak skutecznie walczyć ze stresem? Cennym sojusznikiem w walce z tym problemem jest aktywność fizyczna. To dzięki niej można rozładować napięcie nerwowe i odzyskać spokój. Spędzanie wolnego czasu pozwala jednocześnie wzmocnić organizm i dodać mu sił do walki z wieloma groźnymi chorobami. Zwykły spacer lub rowerowa wycieczka za miasto to skuteczne i wyjątkowo przyjemne metody radzenia sobie ze stresem. Ważne są również te czynności, dzięki którym można szybko i skutecznie wzmocnić psychikę. Relaks to coś, na co każdy z nas powinien znaleźć czas mimo tak licznych obowiązków. Istnieją wspaniałe metody relaksacyjne, z których wsparcia z pewnością warto skorzystać. Relaksacja mięśni, trening autogenny – to bardzo popularne metody, które szybko zdobyły uznanie w kręgu ludzi zestresowanych.

Stres można też pokonać dzięki medytacji oraz jodze, pomocne mogą się też okazać masaże oraz muzykoterapia. Wszystko to pozwala pokonać stres i odzyskać tak ważną dla zdrowia i samopoczucia równowagę psychiczną.

Ruch w walce z rakiem jelita grubego

Rak jelita grubego nie musi oznaczać rezygnacji z ćwiczeń. Wręcz przeciwnie. Aktywność fizyczna może się tu okazać cennym wsparciem. Jakie treningi są zalecane w takiej sytuacji? Jakie ćwiczenia mogą się okazać skutecznym wsparciem w walce z chorobą?

Zabiegi związane z rakiem jelita grubego oraz konieczność korzystania ze sztucznego odbytu sprawiają, że pacjenci zmagający się z tą chorobą zmuszeni są do rezygnacji ze zbyt forsownych ćwiczeń. Muszą się też liczyć z ograniczeniami dotyczącymi podnoszenia ciężarów. Czy musi to jednak oznaczać brak ruchu po operacji? W chwili, gdy zagoją się rany, a lekarz nie wykluczy możliwości uprawiania sportu, można wspomóc swój organizm i rozpocząć treningi dopasowane do stanu zdrowia oraz możliwości. Co może pomóc? Zdaniem ekspertów najlepsze mogą się tu okazać sporty wytrzymałościowe, jak pływanie oraz piesze wędrówki. Warto też skonsultować się z lekarzem i ustalić, z jakich przyrządów do ćwiczeń można skorzystać. Dla mocnych stawów i serca korzystne są przede wszystkim ćwiczenia na takim przyrządzie, jak crosstrainer.

Chorym na raka jelita grubego zalecane są też te ćwiczenia, które wzmacniają mięśnie brzucha oraz mięśnie placów. Te partie mięśni są bardzo ważne, a troska o nie może pomóc w poprawie ogólnego stanu zdrowia. Warto jednak pamiętać, szczególnie po operacji, by każdą formę treningu wcześniej omówić z lekarzem.

Akupunktura

Akupunktura jest starożytną chińską metodą leczenia i polega na wkuwaniu specjalnych igieł w punkty leżące wzdłuż przebiegu meridianów i manipulowaniu tymi igłami co ma spowodować, że zdrowie człowieka ulegnie poprawie.

Wiele osób kojarzy akupunkturę z wielkim bólem oraz niebywałym cierpieniem i za „żadne skarby” nie zdecydowałoby się na wbijanie igieł w swoje ciało. Tym czasem lista wskazań gdzie zalecana jest akupunktura jest naprawdę pokaźna. Lekarz od akupunktury stawia diagnozę na podstawie wywiadu oraz badań języka i tętna po czym zaleca akupunkturę i najczęściej jakieś zioła. Według tej metody leczenia zdrowie człowieka zostało naruszone przez zaburzenia qi, które należy wyrównać przez osiągnięcie równowagi we wszystkich aspektach zgodnych z fenomenami tej medycyny. Wówczas według założeń tej metody zdrowie człowieka powinno powrócić.

Zdrowie jest dla człowieka najważniejsze zatem jeśli tradycyjna medycyna zawiodła warto jest wypróbować czegoś innego może właśnie ta metoda spowoduje, ze zdrowie powróci.

Jak walczyć z stresem?

Szybkie tempo życia, liczne obowiązki nowe wyzwania, którym musimy sprostać każdego dnia sprawiają, że w XXI wieku coraz ważniejsza staje się walka ze stresem. Coraz większego znaczenia nabiera relaksacja oraz dieta, która pozwala zminimalizować szkody wyrządzone przez stres. Dlaczego są to tak ważne kwestie?

Dlaczego walka ze stresem stała się jedną z podstaw zdrowego stylu życia? Stres, obecny w życiu każdego, sam w sobie nie stanowi zagrożenia. Gorzej, gdy towarzyszy nam zbyt często. Życie w ciągłym napięciu sprawia, że cierpi nasz mózg oraz serce. Coraz więcej chorób cywilizacyjnych spowodowanych jest właśnie stresem. Jak można sobie pomóc? Podstawa to wypoczynek oraz relaksacja. Medytacja, techniki oddechowe – oto jej podstawa. Relaksacja to szansa dla na odzyskanie dobrej formy psychicznej oraz na zapewnienie organizmowi odpowiednich warunków do regeneracji, zatem każdy z nas powinien opanować jej podstawy. Cennym wsparciem w walce ze stresem może się okazać również dieta. Wiadomo, że sięgając po produkty bogate w cynk, fosfor, żelazo oraz magnez można pomóc organizmowi w walce ze stresem i szybciej się odprężyć.

Po jakie produkty warto zatem sięgać? W diecie antystresowej z pewnością świetnie sprawdzą się banany oraz szpinak, suszone morele oraz soczewica. Ryż i szpinak to kolejne produkty, dzięki którym nasza codzienna walka ze stresem może stać się znacznie łatwiejsza.

Bookmarks